Literatura wykorzystana w katalogach
Antoniewicz W.,
1921 Z badań archeologicznych w górnym dorzeczu Dniepru, Wiadomości Archeologiczne, t. VI, s. 79-108
Bartmiński J.
1996 Słownik stereotypów i symboli ludowych, T. 1, cz. 1, Lublin
Baruch M.
1907 Boże Stopki. Archeologia i folklor kamieni z wyżłobionymi śladami stóp, Warszawa
Bohdanowicz A.,
1896 Przeżytki starożytnego światopoglądu u Białorusinów, Grodno
Buko A.,
1997 (red.) Kleczanów. Badania rozpoznawcze 1989-1992, Warszawa
2004 Czy pogańskie cmentarze słowiańskie były miejscami religijnego kultu?, [w:] Hereditatem Cognoscere. Studia i szkice dedykowane Profesor Marii Miśkiewicz, red. Z. Kobyliński, s. 67-78, Warszawa
Cetera J.,
1991 Pomniki ludu wiejskiego na Podlasiu, Podlasie: materiały krajoznawcze, nr 5, s. 2-4
Chludziński T.,
1983 Wielkanocna procesja na pogańskim uroczysku, Ziemia. Prace i Materiały Krajoznawcze, 1981, s. 187-197
Dydyński I.,
1883 O stopach ludzkich wyrytych na kamieniach, Kurier Poznański, nr 118s
1893 Uwagi o kamieniach ze znakami stopy ludzkiej lub podków końskich, Wiadomości Numizmatyczno-Archeologiczne, t. 1, s. 8
Dučyc L.,
1993 Arhealagičnyǎ Pomniki u nazvah verawannah i padannah Belarusaj, Mińsk
Frankowski E.,
1925 Krzyże kamienne i domki drewniane na cmentarzach poleskich, Ziemia. Miesięcznik Krajoznawczy i Ilustrowany, nr 6-8, s. 134-136
Forstner D.,
1990 Świat symboliki chrześcijańskiej, Warszawa
Gacki J.,
1874 Jedlnia, Radom
Gaweł A.,
1999 Przeszłość przy drodze na kamieniu wyryta, Gazeta Wyborcza z dnia 24.07.1999 r., strony lokalne GW Białystok, nr 172, s. 6
Gierlach B.,
1984 Świt Mazowsza, Warszawa
Gieysztor A.,
2006 Mitologia Słowian, Warszawa
Gloger Z.,
1903 Encyklopedia Staropolska Ilustrowana, t. IV, Warszawa
Gonet S.,
1897 Rękawka i skały Twardowskiego, Lud, t. 3, z. 3, s. 76-77
Górecki J.,
1902 W sprawie kamieni ze śladami, Światowit, t. IV, s. 157-160
Hemka A., Olędzki J.,
1990 Wrażliwość mirakularna, Polska Sztuka Ludowa – Konteksty, t. 44, z. 1, s. 8-14
Jarecki W.,
1902 O kamieniu ze śladami Matki Bożej, Wisła, T. XVI, s. 128
Jot-Drużyński J.,
2002 Joście. Miejsce i obrzęd wiosenny we wsi Głupianka pod Kołbielą, Rocznik Mazowiecki, T. 14, s. 247-255
Kamenně kříže
2001 Kamenně kříže Čech a Moravy, Argo
Koehler Kl.,
1895 Przyczynek do kwestyi wyrytych stóp na kamieniach, Rocznik Towarzystwa Przyjaciół Nauk Poznańskiego, s. 413-420
Kolberg O.,
1887 Mazowsze. Obraz etnograficzny, t. III, Mazowsze leśne, Kraków
Kolski J.,
1901 Kamień z wanienką Matki Boskiej, Światowit, t. III, 1901, s. 33-41
Kowalczyk M.,
1968 Wierzenia pogańskie za pierwszych Piastów, Łódź
Kulwieć K.,
1910 Żywe kamienie, Wisła, R. I, Nr 1, s. 1-5
Kwiatkowska I.,
1998 Jatvǎzskije mogilniki Belarusi (k. XI-XVII ww.), Wilno
Lisiewicz T.,
1902 W sprawie kamieni ze śladami, Światowit, t. IV, s. 157
Majewski E.,
1901 Odpowiedź, Światowit, t. III, s. 111-116
Mjǎleška M.,
1925 Kamen’ u veran’njah i nadan’njah Belarusa, Pracy Katedry Etnografii, T. I,
s. 155-191
Miechowicz Ł.,
2007 Kopce, żale i mogiłki. Średniowieczne i pradziejowe cmentarzyska w świadomości ludowej w świetle źródeł archeologicznych i etnograficznych z obszaru Polski, [w:] Środowisko pośmiertne człowieka. Funeralia Lednickie spotkanie 9, red. W. Dzieduszycki, J. Wrzesiński, Poznań, s. 363-370
2010 Kiedy Święci po ziemi chodzili, kamienie w wierzeniach ludowych na Mazowszu i Podlasiu, [w:] Kamienie w historii, kulturze i religii, red. R. Klimka, S. Szczepańskiego, Olsztyn, s. 43-61
Miśkiewicz M.,
2005 Wczesnośredniowieczni sąsiedzi Słowian, Warszawa
Jackowski A.,
1998 Pielgrzymowanie, Wrocław
Pokrowskij W. F,.
1897 Arheologičeskaǎ karta vilenskoj gubernii, Wilno
Pracki W.,
1900 Starożytne znaki na kamieniach w powiecie Radzyńskim, Światowit, t II, s. 110
1901 Starożytne znaki na kamieniach w powiecie Radzyńskim, Światowit, t III, s. 116-122
Przyborowski J.,
1876 Wycieczki archeologiczne nad Tyśmienicę, Wiadomości Archeologiczne, t. III, s. 3-5
Ramaniuk M.,
2000 Belaruskaǎ Narodniǎ Kryzy, Managrafǎ, Wilno
Reichel A.,
1897 Ueber den Tapfenstein bei Mahlken sowie im Allgemeinem über Steine mit Fusspuren, in: Zeitschrift der Berliner Gesellschaft für Anthropoligie, Etnologie und Urgeschichte, s. 68-69
Ritter C.,
1820 Die Vorhalle europäischer Völkergeschichten vor Herodotus, Berlin
Siemion K.,
2002 Woda cudowna i woda zwyczajna, Polska Sztuka Ludowa – Konteksty, t. 56, z. 1- 2, s. 172-187
Sokołowska J.,
1928 Wczesnohistoryczne posagi kamienne odkryte na ziemiach polskich, Światowit, t. XII, s. 113-151
Sosna G.,
2006 Święte miejsca i cudowne ikony : prawosławne sanktuaria na Białostocczyźnie, Białystok
Stołyhwo K.,
1922 Prymitywny posąg kamienny z Łuzek na Podlasiu. „Arch. Nauk Antropol. T. N. W.”. t. II, 1922
Szaniawski J.,
1872 O stopach ludzkich w kamieniach odciśniętych, Kaliszanin, s 10-13
Szczepańczuk Z.,
1990 Zabytkowe kamienie z wykuciami na terenie diecezji siedleckiej czyli podlaskiej, Świdnica
Szuchiewicz W.,
1900 Kamienie z wyrytymi znakami, Światowid t. II, s. 110
Wawrzeniecki M.,
1901 Ślady przeddziejowe w mieście Rawie(Gub. Piotrkowska) I w najbliższej jego okolicy, Światowid t III, s. 42-45
1912 Kamień z misą pod Grodziskiem, Światowit, t. X, s. 78-79
Werner B.,
1917 Kamień z miskami we wsi Głupianka w powiecie Mińsko-Mazowieckim, Sprawozdania z posiedzeń Towarzystwa Naukowego Warszawskiego, R. 10, z. 3, s. 55-58
Wiśnicz B.,
1999 „Miejsca cudowne” w Małopolsce w XVI-XVIII wieku, Kwartalnik Historii Kultury Materialnej, R. 47, nr 3-4, s. 335-348
Zowczak M.,
2000 Biblia ludowa. Interpretacje wątków biblijnych w kulturze ludowej, Wrocław